עיצוב גרפי ומיתוג

מהו עיצוב גרפי ומיתוג

עיצוב גרפי הוא האומנות והטכניקה של ייצוג חזותי של מידע בצורה קוהרנטית, משמעותית ואסתטית. מיתוג הוא תהליך יצירת שם, סמל או זהות גרפית אחרת עבור ארגון.

בואו נסתכל על כמה מהסוגים השונים של עיצוב גרפי: לוגואים, טיפוגרפיה, פוסטרים, חוברות, חולצות ועיצובי אריזות.

מעצבים גרפיים אחראים לעיצוב גרפיקה מושכת ויזואלית ומעבירה מסרים לצופים; הם משתמשים בצבעים ובצורות כדי להעביר מסרים. הם עשויים גם להיות אחראים לתת לעיצובים שלהם נושא בתוך המותג שהם עובדים עליו.

מיתוג חברה מעביר את ערכיה ותוויה באמצעות ערכות צבעים, גופנים ייחודיים, סמלים, תמונות או סיסמאות. לוגו של חברה הוא הזהות שלה בצורה ויזואלית – הוא מראה מה החברה מייצגת.

 

עיצוב גרפיקה ויזואלית

עיצוב גרפי חזותי הוא תחום של עיצוב גרפי העוסק בעיצוב דפוסים, תמונות או אובייקטים שניתן להשתמש בהם כדי להעביר מסרים. זה יכול לכלול גם ייצוגים גלויים של רעיונות מופשטים.

עיצוב גרפי חזותי הוא השימוש במחשבים ליצירת גרפיקה. זה כולל יצירה או שינוי של תמונות, איורים וסרטונים לדפוס, אינטרנט, טלוויזיה ומדיה אלקטרונית אחרת. מעצבי גרפיקה חזותית אחראים על העיצוב וההפקה של ויז’ואל ביחס לטקסט.

 

מיתוג חברה

הדבר החשוב ביותר לחברה הוא המותג שלה. זה הדבר היחיד שקושר הכל ביחד והוא הדבר היחיד שכל לקוח או לקוח פוטנציאלי יזהה. תפקיד המיתוג בשיווק גדל באופן משמעותי עם השנים.

כיום, חברות צריכות להיות יצירתיות יותר באסטרטגיות השיווק שלהן, מכיוון שלקוחות נוטים פחות לעזוב חנות מקוונת עם פריט אחד בלבד – במיוחד אם הם מצאו את מה שהם חיפשו.

החברה צריכה לתת ללקוחות שלה חוויה כשהם מבקרים באתר שלהם או מקיימים איתם אינטראקציה בכל דרך אפשרית. המשמעות היא לא רק לוודא שאנשים יכולים למצוא את מה שהם מחפשים אלא גם לספק חוויה מותאמת אישית תוך כדי גלישה וקניות באתר, המותאמת לתחומי העניין וההעדפות של כל מבקר.

חברה היא מותג בפני עצמו וצריכה לקחת בחשבון את המיתוג בכל מה שהיא עושה. אותו כלל חל על שיווק מקוון. עיצוב האתר, התוכן ואפילו טון הדיבור, צריכים לשקף את ערכי החברה ואת מה שהיא מייצגת.

 

יש לא מעט דרכים ליצור מיתוג רצוי וחיובי של עסק, של מותג או אפילו של אדם. חלק ניכר מאותן דרכים מבוסס על אלמנטים ויזואליים מובהקים. אין צורך להיות מומחה בתחום כדי לדעת שקיים קשר הדוק בין עיצוב גרפי ומיתוג, אותם יש שרואים כשני צדדים של אותו מטבע. לא ניתן לבצע מיתוג לעסק מבלי לשים לב לאלמנטים גרפיים, כאשר מנגד – המיתוג הרצוי משפיע על האופן בו מתקבלות ההחלטות הנוגעות לפן הגרפי של העסק.

דגשים ליצירת המיתוג האולטימטיבי

עיצוב גרפי ומיתוג הולכים, כאמור, יד ביד. אפשר לראות עדות מובהקת לכך בהפקה של מוצרים ממותגים, שמאפשרים ליצור את המיתוג החיובי המצופה של העסק. עיצוב לוגואים למשל הוא מלאכה למקצוענים בלבד, כאשר הלוגו מאפשר ללמוד הרבה מאד על העסק (תחום הפעילות, התכונות או אפילו יתרונות הפנייה שלו) וכן להעיד על המקצועיות שלו.

עיצוב גרפי ומיתוג

רוב האנשים אינם מבצעים את ההפרדה בין הגורם שמייצר את הלוגו לבין העסק שמיוצג בו. אם יש לוגו מרושל, הלקוחות הפוטנציאליים יראו בכך “אשמה” של העסק. מובן שהתרחיש ההפוך, הרצוי יותר מבחינתו של העסק, קיים בהחלט.

מיתוג עסקים צריך להתפרש על כל תחומי הפעילות של העסק. זה מתחיל עם השלבים הראשונים בהם באים לידי ביטוי עיצוב גרפי ומיתוג: בחירת הלוגו לעסק, למשל, או אפילו עיצוב הפרסומת הראשונה או הכרזה הראשונה שלו. לאחר מכן, העיצוב הגרפי נוכח בשלל פעולות של העסק, לרבות קמפיינים, הפקת מוצרי פרסום או אפילו אתר האינטרנט ועמוד הפייסבוק שלו. בתנאים האלה ברור מדוע עסק צריך להיעזר חדשות לבקרים, או אפילו באופן קבוע, בשירותים של סטודיו שמבין את העבודה. זוהי בדיוק ההגדרה של סטודיו אלדד שאו.

איך עושים עיצוב גרפי ומיתוג טוב

מעצב גרפי טוב יידע לאזן בין היצירתיות שלו לבין השימושיות, מה שאומר שהוא יידע מתי להשתמש בשילובי צבעים נעימים יותר לעין אבל גם ידע מתי יש צורך בניגודיות צבע על מנת שאנשים יוכלו לקרוא טקסט באתר. מעצב גרפי טוב יבין גם כיצד גורמים כמו בחירת גופן, גודל גופן, גובה שורות, מרווח אותיות יכולים להשפיע על החלטות העיצוב שלו.

מעצבים צריכים לדעת לאיזה קהל הם מעצבים ולמי הם רוצים להגיע עם המיתוג שלהם. על ידי הבנת הדברים הללו, המעצב הגרפי יכול ליצור זהות מותג חזקה עבור כל מספר מוצרים או שירותים.

אז למה לפנות לסטודיו?
סטודיו אלדד שאו לוקח את הקשר בין עיצוב גרפי למיתוג, שתואר מעלה, מספר צעדים קדימה. זהו סטודיו מוביל עם עשרות שנות ניסיון ועם רשימת לקוחות מרוצים רחבה מאד. הסטודיו מספק את תמונת השירותים הרחבה ביותר שיש, לרבות מיתוג ראשוני, עיצוב לוגואים, עיצוב קטלוגים, עיצוב נקודות מכירה, פרסום ועוד. כל פעולה של הסטודיו מתבצעת ברמה המקצועית הגבוהה ביותר ובהתאם לרצונות של לקוחותיו ולצרכיהם.

מאמרים נוספים
Call Now Button