אסטרטגיה היא תוכנית פעולה רחבת היקף המבוססת על הגדרה של מטרות ושל דרכי פעולה למימוש שלהן.
בזירה העסקית אפשר להצביע על לא מעט אסטרטגיות אפשריות, אשר אין ביניהן הרבה שחשובות יותר מאשר אסטרטגיית מיתוג. מדובר בפעולות שאמורות להשפיע על האופן בו העסק נתפס בעיני הציבור ובעיקר בעיני הלקוחות הפוטנציאליים שלו, ומכאן שברור שיש קשר הדוק בין מיתוג ופרסום. על הנושא החשוב הזה, כולל המלצה על גורם המתמחה במתן שירותים הנוגעים אליו, במאמר הנוכחי.
אסטרטגיית מיתוג עשויה ללבוש צורות רבות, כאשר בכל אחד מהמקרים הדגש הוא על ביצוע שלל פעולות, במספר חזיתות, במטרה להביא לאותו שינוי מבורך בתדמית העסק, הארגון או נותן השירות. המוצרים הפרסומיים המזוהים עם העסק מקבלים תפקיד מרכזי בקביעת המיתוג שלו, פועל יוצא של אותו קשר בין מיתוג ופרסום.
אסטרטגיית מיתוג כוללנית יכולה להיות החלטה על אפיקי פעולה פרסומיים, הגדרה ראשונית של יעדים שצריך להגשים, ניתוח קהל היעד ודרכי הפנייה אליו וכן הלאה. לאחר מכן יש להיכנס לעובי הקורה ולסקור היטב מה צריך לעשות ובאיזה אופן, עד למימוש הפעולות בשטח.
חשוב לציין כי המחשבה על אסטרטגיית מיתוג צריכה ללוות את אנשי העסק בכל עת. זה מתחיל, כמובן, בשלבים הראשונים של הקמת העסק (הדוגמא המובהקת לכך היא עיצוב הלוגו שצריך להתבצע בתחילת הדרך) אבל מצריך השמת אצבע על הדופק בכל עת. יש להשקיע במיתוג ובבניית המוניטין כל העת ולדעת להתמודד עם נקודות מפנה בעסק, למשל עם הצורך לבצע מיתוג מחדש אחת למספר שנים כדי ליצור רענון. אסטרטגיית המיתוג יכולה להיכנס לתמונה גם במקרה של משברים, אותם ניתן להפוך באמצעות פעולות נכונות לתועלת עבור העסק.
שאלת השאלות: למי פונים כדי להבנות אסטרטגיה?
אסטרטגיית מיתוג מצריכה מאיתנו מחשבה על לא מעט פרמטרים, כשלמעט יחידי סגולה בודדים יהיה קשה לאנשי העסק לעשות זאת באופן עצמאי: הם צריכים לפנות לגורמים שבקיאים בתחום ובהיבטים השונים שלו – בין אם בניית מוניטין, מיתוג מחדש, שיווק, פרסום וכן הלאה. כבר יותר משלושה עשורים שסטודיו אלדד שאו מספק את כל הפתרונות בתחום, שעה שהוא סייע בבניית אסטרטגיית המיתוג של אינספור עסקים מרכזיים במשק הישראלי. הוא מספק שירותים מגוונים בהתאם לדרישת הלקוחות.