קטלוג הוא סוג של פרסום המספק סקירה מקיפה של האמנות, המוצר או השירות שיש לחברה להציע. קטלוגים נשלחים בדרך כלל בדואר ללקוחות פוטנציאליים או משמשים לקידום מכירות בחנות. או בקצרה עיצוב קטלוגים הוא תהליך שבו חברות יכולות להציג את המוצרים והשירותים שלהן לציבור.
מטרת עיצוב הקטלוג היא להציג את מוצרי ושירותי החברה באופן שגורם להם להיראות נחשקים ונגישים בקלות. הקטלוג צריך להיות מאורגן היטב ולתת סקירה של מה שהחברה מציעה. השימוש בתמונות, וידאו וגרפיקה לתהליך זה מתגלה כיעיל מאוד על מנת להראות כיצד המוצר נראה, מה הוא עושה וכו’. על מנת שעיצוב קטלוג יעבוד עליו להיות מאורגן היטב, קל לעיון דרך, להציע סקירה כללית של הצעות החברה תוך כדי מראה נחשק.
עיצובי קטלוג יכולים להיות מורכבים מסוגי עיצוב שונים כגון:
– עיצוב מידע: עיצוב מידע משמש כדי לגרום לקטלוגים להיראות מושכים ומאורגנים יותר מבחינה ויזואלית. זה מקל על הלקוחות למצוא את מה שהם רוצים ולהשוות בין פריטים.
– עיצוב חזותי: עיצוב חזותי משתמש בגרפיקה ובתמונות מרתקות כדי לתת לצופה מושג איך המוצר נראה וכיצד הוא עשוי להשתלב באורח החיים שלו.
– עיצוב טיפוגרפי: טיפוגרפיה משמשת לתת מידע על מוצרים בצורה קלה תוך מראה אסתטי.
ניתן להפיק את הקטלוגים בהדפסה, באינטרנט, בטלפונים או בטאבלטים. כיום זה נפוץ יותר שאנשים קונים דברים באינטרנט דרך אתרים כמו אמזון במקום להשתמש בקטלוגים מנייר המופצים בחנויות שכונתיות.
ההבדלים העיקריים בין קטלוגי נייר לקטלוגים דיגיטליים הם שבעוד שניתן לדפדף פיזית בקטלוגי נייר בזמן הגלישה באינטרנט.
עיצוב קטלוגים גדל בחשיבותו בשנים האחרונות.
קטלוגים הם אחד מכלי השיווק הפופולריים ביותר עבור קמעונאים, חברות ואפילו עמותות. מה שהופך אותם לכל כך פופולריים הוא שהם כל כך נגישים לכולם. קטלוגים מגיעים בכל הצורות והגדלים – מנייר ועד אפליקציות, מגדול ועד קטן, או אפילו סתם אימייל פשוט. לעתים קרובות נעשה שימוש בקטלוגים מכיוון שהם מתמקדים בהצגת המוצר במקום רק לרשום תכונות. הם גם מציעים הזדמנות לצרכנים ליצור אינטראקציה עם המוצר מבלי שהם צריכים לרכוש אותו מראש.
החשיבות של עיצוב קטלוגים גדלה מאוד במהלך השנים האחרונות עם הטכנולוגיה המתקדמת במהירות והופכת נגישה יותר לעסקים בכל הגדלים. ההערכה הייתה שעד 2020 המסחר האלקטרוני יהווה 10% מהמכירות הקמעונאיות בעולם –
ניתן לחלק את תהליך עיצוב הקטלוג ל-4 שלבים עיקריים: מחקר מוצר, יצירת תוכן, ארט דירקישן והפקה. (מטה נפרט על יותר שלבים)
עיצוב קטלוג הוא תהליך של יצירת כל הוויזואליה הדרושה לקטלוג. זה כולל תמונות, גרפיקה, טקסט וכדומה. ניתן לחלק תהליך עיצוב קטלוג לשישה שלבים:
1) יצירת לוחות תכנון – לוח תכנון הוא כלי שיעזור לך לארגן את המחשבות והרעיונות שלך. תהליך יצירת התוכנית יכול להיות מאתגר, אך השימוש בלוח תכנון יכול להקל עליך. אתה יכול לקבץ את הרעיונות שלך לפי סוג, לפי עדיפות או לפי כל קטגוריה אחרת שתמצא מועילה. אתה יכול לבחור לשים את הלוחות על הקיר או על לוח לבן. אתה יכול גם ליצור אותם בצורה דיגיטלית על נייר או באפליקציה.
2) בחירת סוג הפריסה לקטלוג – פריסת הקטלוג תשחק גורם מכריע בקביעת הצלחת הקטלוג שלך.
אנחנו כבר יודעים שהדרך הטובה ביותר לגרום ללקוחות לקנות היא להציג את המוצרים שלך בצורה יפה. אבל איך עושים את זה?
ישנם שלושה סוגים עיקריים של פריסות לקטלוגים: רשת, סיפור ופסיפס.
פריסת הרשת היא הבחירה הפופולרית ביותר עבור קטלוגים מכיוון שהיא קלה לקריאה ונותנת מספיק מקום לכל מוצר. פריסת הסיפור טובה אם אתה רוצה להציג פריט אחד בכל פעם עם יותר פרטים. ולבסוף, פריסת פסיפס נהדרת אם אתה מוכר בגדים או אוכל מכיוון שהיא מספקת מבט מיידי על מגוון הצבעים הזמינים.
3) עיצוב פריסות – עיצוב פריסה אינו רק אסתטיקה. יש לזה השפעה גדולה על האופן שבו משתמשים מתקשרים עם האתר ותופסים את המותג שלך.
עיצוב הפריסה הוא הבסיס לתוכן שלך. זה מה שהופך סדרת מילים למאמר מרתק שכדאי לקרוא.
מעצב פריסה מבין שעיצוב צריך להיות פונקציונלי ומושך את המשתמש תוך תמיכה במטרות ובמסר של החברה. הם משתמשים בידע שלהם בטיפוגרפיה, תורת הצבעים ודימויים כדי ליצור עיצובים יפים לאתרי אינטרנט.
עיצוב הפריסה הוא הבסיס שעליו מבוססות כל החלטות עיצוב אחרות.
כמה דברים שכדאי לזכור בעת עיצוב פריסה:
-שימושיות: האם קל למצוא ולהבין את המידע?
-האם המידע מאורגן בצורה שמספרת סיפור?
-האם יש אלמנטים עיצוביים שעלולים להסיח את דעת הקוראים מהתוכן?
-גופנים: האם הם צריכים להיות סריפים או ללא סריפים, דחוסים או מורחבים, גבוהים או קצרים, מודגשים או לא מודגשים? מה לגבי צבע ומשקל של גופנים?
-צבעים: אילו רגשות אתה רוצה שהקוראים יחוו בזמן שהם קוראים את התוכן שלך (התרגשות, רוגע וכו’)?
4) בחירה של תמונות או איורים – מכיוון שלתמונות ואיורים יש השפעה עצומה על הקטלוג, יש לבחור אותם בקפידה. חשוב למעצבים לזכור את אישיות המותג והמושגים של המותג בעת בחירת התמונות. מעצבים צריכים לשים לב גם למה שימשוך את תשומת ליבו של הלקוח. ניתן לעשות זאת על ידי התבוננות במגמות מקוונות, התבוננות בהעדפות לקוחות או קריאת ביקורות מקטלוגים קודמים.
5) עיצוב דפים לפי פריסה – הפריסה של קטלוג צריכה להיות מסודרת לגלישה מהירה וקלה. בכל הנוגע למיקום המוצרים בתוך הדפים, ישנם גורמים שונים שעל המשווקים לקחת בחשבון כגון:
גודל: יש למקם תמונות מוצר גדולות לכיוון מרכז העמוד בעוד שניתן למקם תמונות מוצר קטנות יותר משני הצדדים כדי לאזן את העמוד.
מוצר: סוגים שונים של מוצרים כמו מזון, ביגוד או רהיטים זקוקים לסוגים שונים של פריסות כדי שיתאימו בצורה הטובה ביותר לצרכיהם. לדוגמה, פריטי לבוש צריכים להיות מוצגים בנפרד בעוד פריטי מזון יכולים להיות מסודרים בקטגוריות כמו ארוחת בוקר, צהריים או ערב וכו’.
6) הוספת טקסט וכיתובים לקטלוג – הטקסט צריך להיות אינפורמטיבי ורלוונטי לתמונות בקטלוג. הטקסט ישמש הן את הלקוחות והן את המוכרים של המוצרים המופיעים בקטלוג.
זה מרתק עבור לקוחות לראות את שפע המוצרים והשירותים שמציעה החברה.
עיצוב חזק ותמונות יפות בקטלוג שלך עוזרים ללקוחות שלך לקבל רושם ראשוני טוב מהחברה שלך, כמו גם לתת להם יותר תמריץ לקנות.
עיצוב נכון של קטלוגים על מנת להציג את המוצרים והשירותים שלך ליעילות מרבית. לפעמים אנשים יכולים לחוות מוצר ברמה רגשית ולא רק ברמת המראה הפיזי שלו.
קטלוג עם עיצוב אטרקטיבי הפונה לחוש האסתטי וכולל מידע שקל לקונים למצוא ולהבין יתקבל היטב ויסייע בביסוס המוניטין של החברה, בשיווקו ובסגירת עסקאות בפועל.
ניתן לקחת ולשמור את הקטלוג – גם כשהלקוח כבר לא נמצא בבית העסק/פגישה/תערוכה/יריד. אתם עדיין נמצאים עם הלקוח ונמצאים במחשבה שלו.
עיצוב קטלוג מוצרים הוא תהליך עיצוב קטלוג על מנת לקדם את מוצרי החברה. באופן מסורתי, קטלוגי מוצרים הם מסמכים מודפסים הנשלחים בדואר ללקוחות או זמינים למכירה באינטרנט. כיום, קטלוגים מקוונים נפוצים יותר מכיוון שניתן לגשת אליהם מכל מקום עם חיבור לאינטרנט. עיצוב קטלוג מוצרים מקוון מטופל בדרך כלל על ידי מעצב פנימי שיוצר את פריסת האתר ובונה את תמונות המוצר ב-Adobe Photoshop או אפליקציה אחרת לעריכת תמונות.
עיצוב קטלוג מוצרים משמש חברות שצריכות לקדם את המוצרים שלהן ביעילות על מנת למכור יותר פריטים ולייצר הכנסות.