לוגו, או למי שחשוב לדבר בעברית צחה – סמליל, הוא איור או אלמנט גרפי המיצג גורם או מוצר מסוים. הלוגו יכול להיות שילוב של אלמנט גרפי וכיתוב או טקסטואלי בלבד. המטרה של הלוגו הוא ליצור בידול למוצרים החברה או הארגון.
הלוגו לרוב יופיע על החפצים השונים שמייצגים את הארגון, על כרטיסי ביקור, קטלוג מוצרים, האתר אינטרנט ולפעמים גם על הבניין.
לוגו אמור לתמצת את החברה בצורה שקל לזכור ולזהות אותה. יש עומס גדול מאוד של פרטים על העיניים שלנו בעיקר במקומות כמו סופרמרקט או חנות. הרבה יותר קל לזהות לוגו מרחוק מאשר להתחיל לקרוא את התווית על כל מוצר.
הלוגו מקל על הלקוחות לזהות את המוצר ואת החברה שהם מחפשים וכך לשמור על נאמנות למותג.
עיצוב הלוגו נעשה כחלק מתהליך מיתוג החברה ויצירת הזהות. לוגו אמור למצות את מהות החברה או המוצר בצורה פשוטה וקריאה כך שהלקוח יבין האם המוצר הזה הוא בשבילו.
תהליך העיצוב של הלוגו לרוב מתלווה לתהליך מיתוג החברה או המוצר ולא כפריט בודד. מארגנים ישיבה עם הלקוח וצוות המעצבים ומדברים על המוצר, הערכים שלו וקהל היעד. חשוב מאוד להבין בעצם מה רוצים לשדר ולמי, עיצוב לוגו חייב להיות מדויק וחכם על מנת לבלוט בצורה נכונה מעל המתחרים.
לאחר הפגישה עם הלקוח הצוות העיצובי ישב ויעצב כמה אפשרויות מתאימות ללקוח אשר תוקפות את הרצונות שלו מזוויות שונות.
בשלב השני על הלקוח לבחור את האפשרות שהכי מתאימה לו ולהציע במידה שצריך כמה שינויים קטנים עם להגעה ללוגו השלם.