בעולם רווי באמצעי תקשורת וברשתות חברתיות, כמות המסרים השיווקיים היא אדירה. לכן, על עסקים שמעוניינים לבדל את עצמם מול המתחרים צריכים לגרום ללקוחות לזכור אותם. מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת? התשובה היא מיתוג נכון.
מותג הוא בעצם הזהות של המוצר או השירות. על הזהות הזו להיות פשוטה, ישירה וקליטה. מיתוג טוב של מוצר או שירות יוצר מצב בו החברה מעוררת קונוטציות ורגשות חיוביים בקרב לקוחות.
מכיוון שמיתוג הוא חלק מהאסטרטגיה העסקית לטווח רחוק, חשוב לחשוב קדימה למן ההתחלה כאשר בונים את המותג. לוגו, שם חברה והרגשות שעולים בנו כשאנחנו חושבים על עסק מסוים – כל אלה נבנים לאורך זמן וצריכים להיות עקביים, על מנת שלא ליצור בלבול או להפוך את המותג של העסוק ללא מדויק ולא יעיל.
העקביות הזו צריכה לבוא לידי ביטוי גם בלוגו, גם בצבעים, גם באתר, גם בברושורים, גם בניוזלטרים וכו’. מיתוג מקיף שכזה משדר שמדובר בעסק מצליח ומקצועי שיש לקחת ברצינות. אם כל אלה מצליחים להיות מספיק שונים מהמתחרים – גבוהים יותר הסיכויים שהעסק הזה יבלוט מעל ליתר.
גם המותגים המפורסמים והמוכרים ביותר צריכים להמשיך ולהופיע על מנת להישאר בתודעה של הלקוחות, וזאת לאור התחרות הקשה על תשומת לבם. אחת הדרכים להשיג את תשומת הלב היא על ידי פרסום המותג במקומות לא צפויים, שהציבור לא למד “לסנן”, כפי שקורה לעיתים קרובות עם שלטי חוצות, למשל.
ומהו פרסום לא צפוי? שילוט רכבים או שילוט על ארגזים למשאית, למשל, הם דרכים להגביר את הנראות של המותג. כלי רכב ומשאיות נוסעות ברכבי הארץ, להבדיל משלטים נייחים, והן בולטות וחושפות את המותג בצורה יעילה ולקהלים רחבים.
מיתוג באינטרנט
כיום חלק גדול מעבודת המיתוג נעשית ברשת. מובן שזה מתחיל בעיצוב של הלוגו והאתר, אולם אמצעים יעילים נוספים למיתוג הם בלוגים ועמודי פייסבוק. מטרתם של בלוגים היא למתג את החברה כבעלת אוטוריטה בתחומה, וליצור קהילה שקוראת את התוכן שבבלוג, שצריך להיות מקצועית וברמה גבוהה.
עמודי פייסבוק מאפשרים לעסק לייצר יותר מסרים שיווקיים, ללא התיווך של שילוט או פרסומת, ולתקשר ישירות עם הלקוחות. השיחות שמתפתחות בעמודי הפייסבוק אמורות לתמוך בקונספט של המותג, בנוסף לאפשרות לשלב מסרים פרסומיים כמו מבצעים ומוצרים חדשים.
השורה התחתונה
בסיכומו של עניין, כדי למתג את העסק בצורה יעילה יש לנקוט בגישות המקובלות והלא מקובלות. כלומר, להיות אחידים במסרים, לפרסם במקומות לא צפויים כמו שילוט רכבים או שילוט על ארגזים למשאית, וכמובן לא לשכוח את המרחב האינטרנטי.