מיתוג מקטן ועד גדול

מדינות במאה ה-21 כבר אינן דומות כלל לאלו שהיו פה לפני מאה ואף 50 שנה לאחור. אבל פריט אחד נותר בעינו למרות השינויים בשיטות הממשל ואופי המשטרים. הכוונה כמובן לדגל הלאום.

לכל מדינה יש כמובן דגל שמספר במרומז על אופיה של אותה מדינה. הדגלים המוצלחים יותר הם מלאכת מחשבת של עיצוב גרפי.

כך למשל הדגל של יפן, מכיל את השמש העולה במרכז המפה אך כיאה לתרבות הצמצום והמינימליזם העיצובי בנוי אך ורק משני צבעים ושני אלמנטים. הדגל עשוי מריבוע לבן שמרכזו עיגול אדום המסמל כמובן את השמש.

כמו כן מדור בדגל היחיד מבין כל אומות העולם שצורתו ריבוע ולא מלבן.

זוהי כאמור רק דוגמא אחת מיני רבים לגבי השימוש בדגל למטרות מיתוג. דוגמא נוספת זה הדגל שלנו, דגל מדינת ישראל. הדגל מכיל שני צבעים בלבד שמאפיינים את הפשטות שבה דגלה הציונות בראשית הדרך.

ברמת העיצוב מדובר על שני פסי כחול לבן שמסמלים את התלית שכולה תכלת. מגן הדוד הוא למעשה סמל מרכבה שמהווה אותו לחוסנן ולעוצמה של היהדות.

חשיבות המיתוג לעסקים

מיתוג ארצות

עם השנים, אומות קמו ונפלו ועימם הדגלים. כל למשל בעת המהפכה ברומניה בסוף שנות ה-80 של המאה הקודמת, ההמון שהפיל את הדיקטטור הקומוניסטי תלש מהמרכז של הדגל את סמל הקומוניזם.

הדגל עם החור באמצע שימש את האומה המשוחררת למשך שנים מספר עד שהוחלט למלא אותו בחזרה בצבעי הדגל המסורתיים. הדגל הכי מפורסם שגם בנוי נכון בהיבט של עיצוב גרפי זה דגל ארצות הברית של אמריקה. 13 פסים שמסמלים את 13 הארצות הראשונות שהקימו את הברית ואילו 50 הכוכבים מסמלים את 50 המדינות שהצטרפו. ברמה של מיתוג, הרי כל מיני תצורות של הדגל מששמשות ארגונים הומניטריים בכל רחבי העולם כדי להבהיר שמקור התרומה באמריקה.

לעיתים, הסמליל יכיל פחות מחמישים כוכבים או פחות פסים- אבל השילוב של פסים וכוכבים בצבעי הכחול, לבן ואדום משמעותו אחת ויחידה- made in the USA . אז אם אתם מתכננים להקים מדיה בזמן הקרוב, תשקיעו מחשבה גם בדגל ולא רק בשטח ובחוקה.

Call Now Button