עסקים קטנים מתלבטים רבות בשאלה האם הם צריכים לוגו, למה זה טוב ומה השימושיות שלו. אך חשיבותו של הלוגו אדירה, במיוחד לעסקים קטנים- כשאנו רואים סמל של חברה מסויימת אנו נוטים אוטומטית לסווג אותה כחברה גדולה או מצליחה כלכלית, שיש לה מספר רב של סניפים או מוצרים בשטח.
לכן, עסק קטן יכול לתת לעצמו הילה של יוקרה ורצינות בעזרת לוגו טוב, דבר שייתרגם בתמורה לעסקים טובים יותר.
1. גיבוש מיתוג
ישנם שני סוגים מרכזיים של לוגו- אחד -המכיל את שם החברה (או אותיות מסויימות משמה), והשני – לוגו המכיל את תמצית המיתוג של החברה. זהו ההבדל בין סמל של, נאמר, מספרות בתל-אביב, לבין הלוגו של תנובה או עיריית ירושלים.
שני הצורות הללו עושות את שלהן מבחינת נתינת ניחוח איכותי לחברה, אך לוגו המבוסס על ציור ומעביר רגשות לצופה ניחן בחוזק גדול לאין ארוך.
לכן, התהליך הראשוני הינו גיבוש המיתוג של החברה- מה החברה מסמלת? לאילו ערכים היא פונה? תחשבו על סמל “יטבתה”, המציג נווה מדבר שליו ואקזוטי, ומשדר כי יטבתה הינה “קיבוץ קטן בערבה” ולא חברה מתועשת. או הבית של תנובה, המשדר ערכי משפחה וישראליות.
2. בחירת מעצב גרפי
הלוגו מבוצע לרוב ע”י מעצב גרפי. חשיבותו של עיצוב גרפי איכותי לא הולכת ביד- לוגו לא מקצועי יוצר אנטגוניזם בקרב קהל הצרכנים, וגורם לעסק להיראות יותר חובבני מאשר אם לא היה לו לוגו כלל. על בעל העסק להיות חד ומעורב ביצירת הלוגו, ולדאוג שהוא ייראה מקצועי, איכותי ושישקף את בית העסק בצורה הברורה ביותר. כדאי גם לשים לב לקהל היעד הרצוי של החנות- לוגו של פלאפליה לא ייראה כמו Logo של ספא, וכך סמל של מסעדה המיועדת לצעירים יכול להרשות לעצמו להיות יותר צבעוני ושובב, בעוד לוגו של מסעדה יוקרתית רצוי וינסה לשמור על קו נקי ויוקרתי.
כאמור, הלוגו צריך להעביר את המסרים העיקרים של החברה ולעלות רגשות ומחשבות בלקוח שיקשרו את החברה ויעזרו ללקוחות לזכור אותה על פני המתחרים. לעיצוב לוגו נכון יש כמה חוקים בסיסים: