הליך פיתוח מותג ובחירת לוגו

בניית מותג כוללת בתוכה עיצוב לוגו. אם כן, מתי הפך הלוגו להיות נדבך כה עיקרי בהליך מיתוג? על מנת לעמוד על התשובה, ראשית, נצביע על פירוש המושגים לוגו ומותג.

לוגו, הינו סוג של סמל בעל עיצוב מקורי וייחודי, עליו מתנוסס שם של חברה מסוימת או רעיון חברתי משותף.

בדרך כלל יכלול הלוגו מוטיב הקשור לרוח החברה וילווה אותה בכל הליך המיתוג שלה.

מנגד, מותג הינו סכום של כל התפיסות והרגשות של הלקוחות כלפי החברה ולעיתים אף כלפי היחיד. השאיפה הכללית בהליך מיתוג הינה להעניק למותג עמדות חיוביות ולבסס אותו כיישות ריבונית ומשפיעה בעיני החברה.

מהגדרת המושג מותג ניתן להבין כי בעל המותג שולט על התפתחותו. חשוב לציין כי אין הדבר נכון.

ניתן לתת הגדרה התחלתית למותג ועיצוב פנומנלי שיעביר את המסר שעומד מאחוריו, אך הלקוחות הם אלו שיקבעו את מעמדו ולא אחרת.

הליך פיתוח מותג ובחירת לוגו

באילו אופנים כן ניתן לשלוט על הליך המיתוג

השלב הראשון בהליך מיתוג הינו עיצוב תדמית העסק בעיני הלקוחות. הכוונה היא לאופן העברת הרקע הכללי של החברה, כמו מי האנשים שעומדים מאחוריה, באילו אג’נדות הם תומכים, מה מייחד את החברה מלקוחות אחרים ומיהם גדולי הלקוחות שנהנים משירותיה. ככל שהרקע יהיה יותר ויותר מרשים ומקורי, כך החזות התקשורתית והחברתית של החברה תהיה יותר חיובית והמותג שעומד מלפניה ילך ויצמח.

במקביל לעיצוב התדמית, עיצוב לוגו הינו שלב חשוב לא פחות. יש לקחת בחשבון כי מותג נחקק בזכרון לא פעם בזכות הלוגו שלו. עיין ערך, שמה של חברת קוקה קולה, בעלת הפונט המקורי ששמו הולך לפניו, יעלה בכל פעם שיקלט בעיני הצרכן מוטיב הקשור ללוגו שלה.

לוגו, אם כך, הינו אחד הכלים התקשורתיים החזקים ביותר לעיצוב תדמית. ראינו איפוא כי עיצוב תדמית חיובית בונה מותג מצליח ומשפיע. חשוב להשקיע מחשבה רבה בעיצוב הלוגו שילווה את החברה למשך כל זמן קיומה. צריך להבין כי שינוי הלוגו כולו ואף רק צבע או כיתוב מסוים בפנים הלוגו יכול לגרור ירידה באהדת הקהל ומכאן לירידת ערך המותג בפני הלקוחות.

Call Now Button