איך מעצבים לוגו טוב?

כל עסק, מותג או ארגון חייב להעניק תשומת לב מכרעת, עוד בשלב ההתחלתי, לסוגיית הלוגו שלו. לוגו, הידוע גם בתור “סמליל”, הוא אלמנט גרפי, לרוב שילוב של תמונה וטקסט, אשר מסמל ומייצג את הגורם שעומד מאחוריו בעיני הלקוחות הפוטנציאליים. הבעיה, אם אפשר לקרוא לה כך, היא שעיצוב לוגו אינו משימה פשוטה בהכרח, והוא חייב להתבצע בעזרת גורמים הבקיאים במשימה.

הנחות היסוד שמאחורי הלוגו

מבחינה שיווקית, נהוג להתייחס אל הלוגו כמשתנה משמעותי מאד במשוואת המיתוג של מוצר, חברה או ארגון מסוימים. מכאן, נובע שהלוגו חייב להעביר מסרים רצויים מבחינתם, כאשר מסרים אלה צריכים להיות חד משמעיים ככל האפשר – מה שיאפשר להם להיות מובנים על ידי קהל היעד.

איך מעצבים לוגו טוב

בניגוד למסרים חזותיים אחרים, לוגו הוא לא המקום למסרים פוליסמיים, היכולים להיות מובנים באינספור דרכים על ידי מי שנחשף אליהם, וגם רצוי שהוא לא יאגד בתוכו רשימה ארוכה מדי של אובייקטיים חזותיים. בנוסף על כך, לוגו פשוט יהיה זכיר יותר עבור הלקוחות, מה שמהווה כשלעצמו יתרון שאינו מבוטל כלל וכלל.

בהמשך לכך, חברות רבות יחפשו, ובצדק גמור מבחינתן, את הלוגו הייחודי ביותר, שיסייע להבליט אותן ביחס למתחרים שבוודאי קיימים בכל תחום ותחום. ועדיין, גם כיום אפשר להצביע על לא מעט דוגמאות בהם לוגו של חברות, אפילו מתחרות, כולל אלמנטים המזכירים זה את זה. לרוב, המדובר הוא בצירוף מקרים ותו לא, או אם תרצו: העובדה שמעצבים גרפיים שונים, שאין ביניהם קשר, עשויים לפעול על פי אותה “תורה” או קו מחשבה.

הכול מתחיל בתכנון
על מנת לעצב את הלוגו האידיאלי, יש להגדיר, כצעד ראשון, אילו ערכים בדיוק רוצים שהוא יבטא. כל אחד מהערכים האלה צריך לבוא לידי ביטוי באלמנטים השונים של הלוגו, החל מהגוונים, דרך הצורות הנבחרות  ועד לטקסט המילולי (כשלעצמו צריך להיות קצר וחד משמעי גם כן), או אפילו לגופן הנבחר לצורך ההצגה שלו. חברה שמעוניינת להיות ממותגת כאקולוגית, אם לוקחים דוגמא אחת מיני רבות, תבחר לרוב להתבסס על גוונים ירוקים, ויכולה לכלול בלוגו דימויים חזותיים הנוגעים לעולם זה.

מבחינת גווני הלוגו, יש להדגיש, הבחירה לרוב היא בגוונים מקשת ה-RGB (אדום, ירוק, כחול) או CMYK (תכלת, מג’נטה, צהוב ושחור). הסיבה לכך היא שגוונים אלה נראים היטב הן על גבי הדפוס והן בצורות דיגיטליות. וכאן בדיוק מתחילים לדבר על היבט משמעותי אחר של הלוגו, אשר נוגע לנראות שלו בכל אחד מהמוצרים הכוללים אותו.

המשימה: ריבוי פלטפורמות
כיום, לוגו נועד לשמש את בית העסק או הארגון העומדים מאחוריו באינספור דרכים. אם בעבר היה ניתן למצוא אותו אך ורק כשלט בחנות הפיזית עצמה, כיום הלוגואים נמצאים בכל מקום: על גבי קטלוגים, באתרי האינטרנט או בעמודי הפייסבוק או אפילו בטלפונים הסלולריים. המשמעות המעשית של כך היא שצריך לבחור בלוגו המותאם באופן אישי לכל אחת מהפלטפורמות האלה, מה שצריך לתת עליו את הדעת בשלב התכנון גם כן.

מבחינה טכנית, הפורמט של הלוגו צריך להיות מה שמכונה פורמט ווקטורי. פורמט שכזה, פשוטו כמשמעו, מאפשר לשנות את גודל הלוגו, אפילו בצורה ניכרת, מבלי שהדבר מביא לפגיעה באיכות הלוגו או ברזולוציה שלו. לכן, כאשר מפיקים שלט חוצות גדול, למשל, אפשר להבטיח כי האיכות שלו תהיה הגבוהה ביותר האפשרית. יתרון נוסף של הפורמט הווקטורי הוא המשקל המועט שלו, על גבי המחשב, מה שמקל על ההעברה שלו בין מחשבים ועל העבודה עם מעצבים או בתי דפוס.

מאמרים נוספים
Call Now Button